دوشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

یک نوشیدنی برای خواب راحت‌تر

danesheroz بهمن ۹, ۱۳۹۲ ۰
یک نوشیدنی برای خواب راحت‌تر

دانش روز : مصرف یک لیوان شیر قبل از خواب به یک خواب راحت و خوب کمک می‌کند

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه افزود: خوردن یک شام سبک حاوی کربوهیدرات مانند نان و غلات و پنیر و گوشت به مقدار کم سالاد در ساعات اولیه شب (۷ و ۸ شب) به یک خواب راحت کمک می‌کند.

وی گفت: پر کالری نبودن، چرب و شور نبودن و ننوشیدن قهوه و چای بعد از شام نیز به افراد می‌کند، که خواب راحت و خوبی داشته باشند.

انوشه تصریح کرد: مصرف شیر که حاوی اسید آمینه فنیل آفلاین است، انجام حرکات تنفسی، ریلکسی، تنفس عمیق و گرفتن دوش در ایجاد یک خواب راحت دخیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گیلاس و موز جزء میوه‌هایی هستند که به دلایل ملاتونین در گیلاس و پتاسیم، منیزیم آرامش و احساس راحتی عضلانی ایجاد کرده و به یک خواب خوب کمک می‌کند.

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 90318
بازدیدها: 199

پاسخی بگذارید »