شنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

کمبود فضا دغدغه دانش‌ آموزان تاکستانی برای تحصیل

danesheroz1 بهمن ۲۲, ۱۳۹۲ ۰
کمبود فضا دغدغه دانش‌ آموزان تاکستانی برای تحصیل

دانش روز: کمبود و فرسودگی بیش از اندازه بسیاری از فضاهای آموزشی دغدغه دانش‌ آموزان تاکستانی برای ادامه تحصیل است

 به گزارش دانش روز، رسیدگی به معضلات مدارس و موانع پیش‌ روی نظام‌ آموزشی به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در استان قزوین مورد تأکید قرار گرفته است.

فرهنگیان و دانش‌آموزان برای توسعه تعلیم و تعلم در محیط مدارس نیازمند به بسیاری از خواسته‌ها از جمله گسترش فضاهای آموزشی و کاهش سطح ناهنجاری‌های گوناگون هستند.

آموزش و پرورش امروز با فراهم‌سازی محیط مناسب و آرام آموزشی شاید بهتر بتواند به اصل هدف خویش یعنی رسالت تعلیمی پرداخته و در این راستا تأثیرگذار واقع شود.

در حال حاضر کاستی در حوزه فضاهای آموزشی در بسیاری از مدارس و نواحی آموزشی استان مشهود بوده و مسئولان و مدیران حوزه آموزش و پرورش برای رفع این موانع به اتخاذ برنامه‌ریزی‌هایی دست‌زده‌اند.

توجه به تأمین اعتبار برای تزریق به آموزش و پرورش از جمله نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آموزش و پرورش تاکستان با توجه به ضرورت‌های خاص و تحصیل بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز نیازمند توسعه اماکن و پروژه‌های عمرانی حوزه مدرسه‌سازی است تا بتواند پاسخگوی بیشتر و مناسب‌تر نیازهای دانش‌آموزان تاکستانی باشد.

فرماندار تاکستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش باید بیشتر و دقیق‌تر شود، اظهار داشت: مشکلات و موانعی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد باید با همت و اراده‌های جمعی رفع میشود.

علی اکبریان ادامه داد: توسعه سطح کیفی مدارس و بسترسازی مناسب‌تر برای حضور آرام و بدون دغدغه دانش‌آموزان در مدارس از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید تا در محیط‌هایی آرام و بدون دغدغه به تحصیل علم بپردازند، ابراز داشت: مهمترین دستاورد در حوزه آموزش و پرورش باید نگاه معناگرا و توجه به خواسته‌های دانش‌‌آموزان باشد.

فرماندار تاکستان ادامه داد: هنر معلمان در مدارس فقط ارائه منابع علمی نیست بلکه باید پرورش روحی و معنوی دانش‌آموزان با الهام‌گیری از بسیاری از علوم دیگر باشد.

اکبریان با اشاره به وجود ظرفیت‌های خاص در سیستم آموزش و پرورش تاکستان گفت: این مهم با توجه به گستردگی تاکستان باید افزایش یابد.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه موانع متعدد آموزشی در تاکستان به چشم می‌خورد، ابراز داشت: رفع این مشکلات با حمایت‌های بیشتر از منابع استانی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سیستم آموزشی در جوامع مختلف متفاوت است، ابراز داشت: اجرای سیاست‌های مختلف در طول‌ سال‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش بسیار اثرگذار بوده است.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه دانش‌آموزان تاکستان از قوه و استعداد بالایی برخودار هستند، ابراز داشت: این مهم عاملی در مسیر شکوفاسازی علم و توسعه در تاکستان است.

اکبریان ادامه داد: معلمان و فرهنگیان با توجه به رسالت سنگینی که بر عهده دارند هرگز نباید از اصل تعلیمی خویش غافل شده و همواره در پی ایجاد بسترهای آموزشی باشند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف حوزه آموزش و پرورش کشور هستند، ابراز داشت: مهمترین موضوع در حوزه آموزش و پرورش توجه به دانش‌آموز است.

روند حل و بهبود موارد و مشکلات نظام آموزشی و پرورشی تاکستان البته در صدر و اولویت پیگیری‌ها قرار دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهرستان تاکستان نیز در ادامه به خبرنگار فارس در تاکستان گفت: متأسفانه گاهی به علل بسیاری توسعه امور فرهنگی با کندی در مدارس به پیش‌ می‌رود که البته این مسئله تاکنون در مدارس تاکستان وجود نداشته است.

علی طاهرخانی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند برنامه و بودجه است، ابراز داشت: از این رو باید درخواست کرد تا مسئولان استانی در این حوزه اثرگذاری بیشتری را از نظر منابع مالی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان تاکستانی در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری را به دست‌آورده‌اند، ابراز داشت: این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های مستمر فرهنگیان بوده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مباحث عمرانی در حوزه‌ آموزش و پرورش تاکستان نیز جزو مواردی است که باید به سرعت مورد پیگیری قرار گیرد در ادامه  از تلاش‌ها و خدمات مسئولان در کمک به سیستم آموزش و پرورش تاکستان در طول ادوار مختلف تقدیر و تشکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش تاکستان نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در تاکستان گفت: بنابر فرموده امام راحل معلمی شغل انبیا است و تمام انبیا برای هدیت بشر آمده‌اند.

سیدابوالفضل فاضلی از تلاش و کمک معلمان برای اجرای سیاست ۶-۳-۳ در تاکستان تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر در دوره ابتدایی در مرکز شهرستان از ۲۶ مدرسه در حال فعالیت ۱۱ مدرسه به همت مدیران شیفت ثابت دارند.

فاضلی ادامه داد: در حال حاضر در مقطع اول متوسطه  سه مدرسه از ۹ واحد آموزشی و در متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ۱۴ مدرسه ۹ مدرسه شهرستان تاکستان ثابت صبح هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با بیان اینکه بیشتر مدارس تاکستان دارای ساخت فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارند، ابراز داشت: در اجرای طرح ۳-۳ آموزش و پرورش سه فضای آموزشی پسرانه و سه فضای دخترانه در تاکستان شیفت چرخشی را خواهند داشت.

این مسئول اذعان کرد: همچنین آموزش و پرورش تاکستان در طول چند سال گذشته تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان خود را از دست داده است که امیدواریم بتوان جای آنها را پر کرد و در مسیر علم‌آموزی گام برداشت.

فاضلی پیرامون مدارس خاص و هیئت امنایی تاکستان ابراز داشت: در سه سال گذشته توجه خوبی به این مسئله در شهرستان تاکستان شده است و یک مدرسه شاهد در شهر تاکستان فعال است که در سال جاری از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش برای احداث یک مدرسه شاهد دیگر نیز مجوز صادر شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با بیان اینکه مدرسه دوره اول متوسطه نمونه دولتی تاکستان در سال جاری فعالیتش را آغاز کرده است، ادامه داد: فقدان یک مدرسه دوره اول پسرانه یا دخترانه تیزهوشان در تاکستان احساس می‌شود که سال گذشته با حضور حبیبی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان مجوز راه‌اندازی این مدرسه گرفته شده است که از مهر ماه سال تحصیلی آینده این مدرسه در تاکستان ایجاد می‌شود.

گفتنی است نگاه رویکردی به حل موانع پیش‌ روی آموزش و پرورش تاکستان از معضلات مدارس تا مطالبات فرهنگیان امری بسیار مهم و مورد توجه است که این امید می‌رود تا در این راستا کارهای جدی‌تری صورت گیرد.

منبع: فارس

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر : 93105
بازدیدها: 264

پاسخی بگذارید »