سه شنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

«کارنامه»، «حضور و غیاب» و «تصحیح اوراق امتحانی» دانش‌آموزان هوشمند شد

danesheroz دی ۱۹, ۱۳۹۱ ۰

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس دولتی در گروی تخصیص اعتبارات است، گفت:

تاکنون بیش از ۲۳ هزار مدرسه هوشمندسازی شده و چنانچه اعتبارات به موقع تخصیص یابد تا پایان برنامه پنجم، ۲۳ هزار مدرسه شهری و مجتمع روستایی نیز به لیست مدارس هوشمندسازی شده، اضافه می‌شود.

 

 

 

ابراهیم سحرخیز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار مدرسه به درجاتی از هوشمندسازی مجهز شده‌اند که در برخی از مدارس ۲ کلاس به طور کامل و در برخی مدارس نیز تنها رایانه‌ها وارد کلاس‌ها شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه اعتبارات هوشمندسازی مدارس در سال ۹۱ تاکنون تخصیص نیافته است، اظهار کرد: به علت برخی مشکلات هنوز این مبلغ تخصیص نیافته، اما آموزش و پرورش همچنان بر اجرای هوشمندسازی مدارس اصرار دارد، چرا که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های تحول بنیادین است.

 

 

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان برنامه پنجم تلاش می‌شود ۲۳ هزار مدرسه دیگر نیز اعم از شهری و مدارس تحت پوشش مجتمع‌های روستایی هوشمندسازی شود، هر چند که نمی‌توان گفت این هوشمندسازی به طور کامل تحقق می‌یابد، اما می‌توان حداقل با خرید چند دستگاه رایانه درجاتی از هوشمندسازی را برای این مدارس تعریف کرد.

 

 

 

سحرخیز ادامه داد: بحث‌های متفاوتی درباره هوشمند شدن امتحانات نهایی نیز در آموزش و پرورش عنوان شده که هدف از اجرای این طرح نیز تصحیح هوشمند اوراق امتحانات نهایی و کدگذاری است که در آینده جزو برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان برگزاری امتحانات هوشمند از طریق دریافت سوالات از بانک سوالات مرکز سنجش و برگزاری امتحانات هوشمند در کلاس‌هایی که مجهز هستند، وجود دارد و حتی در برخی از مدارس نیز علاوه بر صدور کارنامه هوشمند، حضور و غیاب هوشمند نیز انجام می‌شود.

 

 

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره رعایت عدالت آموزشی در هوشمندسازی مدارس به ویژه در کلانشهرها، مدارس دورافتاده و روستایی نیز گفت: آنچه که در بحث عدالت آموزشی مطرح می‌شود، برای سراسر کشور است و برخورداری برخی از مدارس در کلانشهرها به ویژه پایتخت از امکانات ویژه از جمله تبلت یا سایر طرح‌هایی که عنوان‌ شده، از محل مشارکت‌های مردمی و در مدارس خاص از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی، شاهد و هیات امنایی اغلب با کمک اولیا اداره می‌شود، لذا برای مدارس دولتی، عدالت آموزشی در سراسر کشور برقرار است.

 

 

 

سحرخیز تاکید کرد: هوشمندسازی مدارس جزو لاینفک برنامه‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم تا همه امکانات را برای تجهیز مدارس به آخرین امکانات علمی، آموزشی و پژوهشی مهیا کنیم.

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر : 3124
بازدیدها: 272

پاسخی بگذارید »