پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

چاره درمان سرمای کلاس‌ها زیر دست بهارستانی‌ها

danesheroz دی ۴, ۱۳۹۱ ۰

مدتهاست که مشکلات حرارتی مدارس فقط بر سر زبانهای مسئولان جاری شده و فریاد نبود و یا کمبود اعتبارات شنیده نمی شود و همچنان به مشکلات حرارتی مدارس اشاره می شود. حقوق دانان و قانون گذاران بیش از هر فرد دیگر به فلسفه استیضاح و طرح سئوال از وزراء و رئیس جمهور آگاهی دارند. طرح [&hellip

مدتهاست که مشکلات حرارتی مدارس فقط بر سر زبانهای مسئولان جاری شده و فریاد نبود و یا کمبود اعتبارات شنیده نمی شود و همچنان به مشکلات حرارتی مدارس اشاره می شود.

حقوق دانان و قانون گذاران بیش از هر فرد دیگر به فلسفه استیضاح و طرح سئوال از وزراء و رئیس جمهور آگاهی دارند. طرح سئوال و استیضاح، سلاحی قانونی برای پاسخگوئی مقامات اجرائی است. مقامات اجرائی  می بایست در برابر تصمیمات خود و عملکرد مدیران پائین دستی خویش جوابگو باشند.
بنده نیز همچون نمایندگان مجلس معتقدم که عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش بسیار منصفانه بوده است و هرگز سعی نخواهم کرد که بخاری نفتی و یا آموزگار دلسوز و خدمتگزار زحمت کش را گناهکار بدانم و از سر تقصیرات دیگران بگذرم.
آموزش و پرورش سال ها است با این درد گریبانگیر است. چارۀ درد چیست؟. آیا خود محکومی در تمامی جوامع کارآئی لازم را دارد؟. آیا وضعیت بودجه و سیستم انتخاب مدیران؛ این اجازه را به ما می دهد که یک فرد بخصوص را مقصر بدانیم؟.
واقعیت این است که مدیران مدارس برای تأمین حداقل نیازهای مالی، راهی بجز کمک های مردمی ندارند. گاهی اوقات مدارس بالای شهر نیز توانائی پرداخت قبوض را ندارند. بی دلیل نیست که مدیری از انشعاب و اتصال به شبکه مخابراتی، برق و گاز خودداری کند.
جایگاه شایسته سالاری در نظام اداری کشور را نمایندگان بخوبی درک می کنند. بسیاری از مدیران پائین و میانی و ارشد وزارت خانه با مشورت و نظارت نمایندگان مجلس انتخاب می شوند. کیفیت پاسخگوئی مدیران به وزارتخانه به میزان نظارت و مشورت نمایندگان مجلس بستگی دارد.
شنیدن اخبار مربوط به حوادث دانش آموزی و وضعیت زلزله زدگان ورزقان، دل هر دردمندی را ریش می کند ولی دردناک تر از آن نحوۀ برخورد دوگانه با این موضوعات است. شایسته است نمایندگان مجلس ضمن پرهیز از رفتارهای سیاسی و جناحی با مشکلات آموزش و پرورش، توقع خود از مسئولین را به نسبت امکانات و اختیارات تنظیم کنند.
واکاوی حادثه ” شین آباد” نشان می دهد که ضعف مدیران دولتی در سطح منطقه و استان بیش از هر عامل دیگری مشهود است. هیچ نماینده ای نیز نمی تواند مدعی باشد  که از کم و کیف بودجه حوزه انتخابیه اش بی اطلاع است. باعث تعجب است نمایندگانی که با ساز و کار انتخاب مدیران منطقه ای و استانی آشنائی دارند، چاره کار را در استیضاح وزیر بیابند؟!!.
پیشنهاد می شود بجای استفاده ابزاری از احساسات مردم؛ با مطالعه دقیق مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و کمک کارشناسان و بررسی میزان امکانات و اختیارات وزیر، سطح توقع خود از وزارت را تعریف کنند.

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر : 1751
بازدیدها: 245

پاسخی بگذارید »