دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

ورزش قبل از خواب

danesheroz1 مهر ۱۲, ۱۳۹۲ ۰
ورزش قبل از خواب

دانش روز: بسیاری از افراد با این که خوب می دانند با روزی یک ساعت پیاده روی یا ۲۰ دقیقه نرمش روزانه سالم تر، سرحال تر و قوی تر خواهند شد، پای عمل که می رسد نمی توانند هر روز برای ورزش و فعالیت بدنی وقت بگذارند

 به گزارش دانش روز، به همین دلیل ما این بار می خواهیم نرمش های ساده ای برای قبل از خواب معرفی کنیم. این نرمش ها در حالت خوابیده انجام می شوند و کافی است هر شب قبل از خواب ۱۵ دقیقه وقت بگذارید. انجام منظم و مداوم این تمرینات، باعث تقویت عضلات کمر و پیشگیری از کمر درد می شود.نکته: این نرمش ها برای افرادی است که ناراحتی خاصی در ستون فقرات ندارند. اگر کمردرد دارید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید و نرمش ها را با توصیه او انجام دهید.

تمرین اول:به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهای تان را خم کنید. یکی از زانوها را بالا بیاورید و با ۲ دست روی قفسه سینه نگه دارید.۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت قبل برگردید و این حرکت را با زانوی دیگر انجام دهید. این تمرین را ۵ بار انجام دهید.

تمرین دوم:به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهای تان را خم کنید و دست های تان را روی قفسه سینه جمع کنید. بدن تان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر از کف زمین بلند کنید و ۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به حالت قبل برگردید. این حرکت را ۵ تا ۱۰بار انجام دهید.

تمرین سوم:با پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهای تان را خم کنید. دست های تان را روی شکم تان قرار دهید و در حالی که بالاتنه تان ثابت است، زانوهای تان را به طرفین حرکت دهید و به زمین نزدیک کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین چهارم:در حالی که صورت تان رو به زمین است، با شکم روی زمین دراز بکشید. با دست راست، آرنج چپ و با دست چپ، آرنج راست خود را بگیرید. پای راست تان را بالا آورید و تا جایی که ممکن است بکشید. در این حالت تمام عضلات پشت، کمر و پای تان کشیده می شود و گرفتگی های عضلانی که موجب ایجاد حس خستگی می شوند، برطرف خواهد شد. به حالت قبل برگردید و چند ثانیه استراحت کنید. سپس این حرکت را با پای دیگر انجام دهید. این تمرین را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

تمرین پنجم:به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوهای تان را خم کنید. دست های تان را زیر سرتان قرار دهید. هم زمان با یک دم عمیق، ماهیچه های شکم تان را منقبض و به سمت زمین جمع کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید، سپس با یک بازدم عمیق عضلات را رها کنید و به حالت قبل برگردید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

نکته: سعی کنید که بعد از ظهرها حداقل یک ساعت بخوابید؛ زیرا این استراحت کوتاه ولی مهم می تواند انرژی لازم برای انجام فعالیت های بدنی و ذهنی شما را تامین کند.

منبع:خراسان شمالی

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
کد خبر : 64759
بازدیدها: 253

پاسخی بگذارید »