یکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

همایش سرگروه های آموزشی استان البرز برگزار شد

danesh شهریور ۲۵, ۱۳۹۵ ۰
همایش سرگروه های آموزشی استان البرز برگزار شد

دانش روز: همایش استانی “تبیین اهداف و فعالیت های اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی” استان البرز برگزار شد

به گزارش دانش روز از آموزش و پرورش استان البرز همایش استانی با عنوان “تبیین اهداف و فعالیت های اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی” روز چهارشنبه ۲۴ شهریور در سالن اجتماعات کانون رشد شهید فهمیده با حضور مسئولین ستادی و استانی و سرگروه های درسی دوره اول و دوم متوسطه نظری برگزارگردید. 

در این همایش  قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری و مرضیه مسگر زاده معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه ، عباس  سلطانیان معاون آموزش متوسطه استان البرز، معاونین آموزشی مناطق و نواحی، رؤسا و کارشناس مسئولان ادارات تکنولوژی و آموزش متوسطه استان و مناطق و سرگروه های آموزشی دوره اول و دوم متوسطه نظری استان و مناطق حضور داشتند.

عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه استان ضمن خوشامدگویی به حاضرین جلسه با اشاره به مفاد آیین نامه­ی جدید گروه های آموزشی، در اهمیت نقش گروه های آموزشی  سخن گفتند و اظهار امیدواری کرد تا پایان مهرماه شیوه نامه اجرایی این آیین نامه از سوی وزارتخانه متبوع ابلاغ گردد. همچنین ساعات اختصاصی به گروه های آموزشی استان از سوی وزارتخانه متبوع  را ۱۶۵۲ ساعت اعلام کرد که ۱۰۹۶ ساعت به سرگروه های استانی و ۵۵۶ به سرگروه های مناطق اختصاص داده شده است.

وی  بیان کرد در حال حاضر استان البرز دارای ۶ پژوهشسرا و یک پارک علم و فناوری است و در آینده نزدیک ۲ پژوهشسرای جدید نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد. کمبود نیروی انسانی و ناکافی بودن منابع مالی را از مهمترین عوامل بازدارنده در ایفای نقش پژوهشسراها دانست.

سلطانیان به استقرار ۳ دبیرخانه راهبری کشوری با عناوین دبیرخانه کشوری کار و فناوری (دوره اول متوسطه)،  دبیرخانه کاروروزی و قانون کار( کاردانش)  و دبیرخانه سلول های بنیادی (پژوهشسرا)، در استان البرز اشاره کرد.

دکتر شهرام  شربیانی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان به ارائه گزارش اجمالی عملکرد گروه های آموزشی در سال ۹۵-۹۴ پرداخت  و بیان داشت در سال گذشته کلاسهای راهبری آموزشی در چهار محور تولید محتوا، نظارت و راهنمایی آموزشی، سنجش و ارزشیابی معلمان و الگوهای رشد حرفه ای؛ به فعالیت های گروه های آموزشی افزوده شد. همچنین به برگزاری۸۰۰۲۴  نفر ساعت کارگاه های آموزشی در سطح استان اشاره نمود.

وی  میزان برگزاری همایش های استانی با رویکرد های درس پژوهی و بررسی کتب جدید التالیف را ۸۳۶۹۶ نفر ساعت  اعلام کرد. دربیان کسب افتخارات و مقام های برتر کشوری  گفت: در حال حاضر ۱۱۹ مقام کشوری توسط سرگروه ها و معلمان و دانش آموزان استان البرز کسب شده است.

در ادامه قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری بندهای مندرج در آیین نامه آموزشی را به تفصیل مورد بررسی قرارداد و سرگروه های درسی را رهبران آموزشی دانست که وظیفه هدایت معلمان را بعهده دارند. همچنین به نقش مؤثر سرگروه های درسی در فرآیند پایش حرفه ای تدریس معلمان در کلاس درس اشاره کرد و بازدید سرگروه های درسی از کلاس درس در آیین نامه جدید را دارای  وجاهت قانونی  دانست.  

ایشان با تشکر از مدیر کل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به رشد ۱.۱۶ درصدی نتایج امتحانات دوره دوم متوسطه نظری اشاره و اظهار امیدواری کردند که با توسعه و بهبود فعالیت های گروه های آموزشی و پژوهشسراهای استان شاهد رشد چشمگیری در شاخص های آموزشی استان البرز بوده و موفقیت در اهداف آموزشی بیش از پیش حاصل گرد. 

وی همچنین از زحمات افجعی مسئول دبیرخانه راهبری کشوری ریاضی طی ۵ سال متمادی در استان البرز تشکر و قدردانی کرد و تلاش ها و پیگیری های خانم نیکویی مسئول پژوهشسرای ملاصدرا و مسئول دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی را الگویی برای سایر پژوهشسراها دانست و اظهار امیدواری کرد که سایر دبیرخانه ها و پژوهشسرا ها نهایت سعایت و تلاش خود را برای شناساندن اهداف آموزشی و کسب اقبال معلمان و دانش آموزان بکار گیرند. در پایان از برگزاری چنین همایشی اظهار خوشنودی کرد.

مسگرزاده  معاون محترم دفتر آموزش دوره اول متوسطه به تبیین اهداف و قلمرو گروه های آموزشی از منظر آیین نامه مصوب پرداخت.

وی توسعه مستمر شایستگی ها و مهارت های تخصصی و حرفه ای معلمان با بهره گیری درون سازمانی و برون سازمانی دانست و همچنین  به ارتقاء نقش معلمان در طراحی، تدوین, نظارت و ارزشیابی برنامه درسی را از اهداف گروه های آموزشی برشمرد و گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق را یکی از اهداف مهم دانست.

مسکرزاده قلمرو گروه های آموزشی را در مواردی چون مشارکت سرگروه های درسی در تحلیل پیشرفت تحصیلی ، طراحی پژوهش های کاربردی ، راهبری حرفه ای معلمان ونظارت بر عملکرد آنان با تاکید برنظارت بالینی و کلینیکی ، مشارکت موثر در مستند سازی تجربیات موفق معلمان و مدارس  (مدیریت دانش) و مشارکت در برنامه ریزی آموزشی مدارس دانست.

وی مهمترین وظیفه گروه های آموزشی دوره اول متوسطه را کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی -یادگیری براساس دو محور ۱- توانمندسازی معلمان و ۲- تقویت و توسعه گروه های آموزشی، دانست. 

در پایان نشست هم اندیشی معاونین آموزشی و رؤسا و کارشناس مسؤلان آموزش متوسطه مناطق با حضور ایشان برگزار گردید.

پروژه مهر استان البرز با چاشنی نان کماج!/طنین زنگ شکوفه ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در البرز

پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر : 161449
بازدیدها: 696

پاسخی بگذارید »