جمعه ۰۴ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

نقش پر رنگ معلمان در تالیف کتب درسی/نگارش محتوای کتاب‌های درسی در نسخه ابتدایی توسط معلمان

28 danesheroz اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۲ ۰

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تالیف کتب آموزشی همواره از حضور معلمان استفاده می شود و در همه تالیفات نقش پر رنگی ایفا می کنند و با استفاده از همین نظرات محتوای کتاب های درسی در نسخه ابتدایی تدوین می شود

محمدعلی جمالی‌فر  در خصوص میزان مشارکت معلمان در تولید و تالیف کتب درسی، اظهار کرد: اساسا معلمان یکی از پایه‌های مهم تالیف کتاب‌های درسی به شمار می‌روند و در تالیف کتب آموزشی همواره از حضور معلمان استفاده می شود و در همه تالیفات نقش پر رنگی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: تالیف کتاب‌ها شامل چندین مرحله است که در مرحله اول معلمان با تجربه و کارشناس در زمینه تالیف کتب درسی  از سراسر کشور شناسایی شده و در زمینه محتوای برنامه‌های درسی از آن‌ها نظرسنجی می شود، پس از آن نظرات کارشناسان به گروه های درسی منتقل شده و با استفاده از همین نظرات محتوای کتاب های درسی در نسخه ابتدایی تدوین می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از تدوین، کتاب های درسی به استان ها ارسال شده و گروه تحلیل و بررسی محتوای آموزشی و تربیتی از کارشناسان استان نظرات مختلف را جمع آوری می کند و دوباره این نظرات به کارشناسان گروه تالیف بازگردانده می شود.

جمالی فر خاطرنشان ساخت: در فرایند تدوین کتب درسی و انتخاب محتوا از نظرات کارشناسان ارزشیابی آموزشی سراسر کشور در هر گروه درسی استفاده می شود و به طور قطع نسخه اول کتاب با نسخه چاپ شده آن تفاوت شاخصی دارد.

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 17196
بازدیدها: 338

پاسخی بگذارید »