دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات

28 danesheroz اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ ۰

در حال حاضر تعداد بالای کاربران شبکه های اجتماعی که به طرق مختلف از جمله رد و بدل کردن شماره تماس و یا قرارهای محلی با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند در جریان تاثیر گذاری برخط بر فضای انتخابات به عنوان جامعه هدف شناخته شده و مورد استفاده ابزاری قرار می گیرند

شبکه های اجتماعی در فضای مجازی که همواره مورد استقبال کاربران اینترنت برای برقراری ارتباط با دیگر کاربران در سطح دنیا قرار دارد، امروزه مورد بهره برداری های سیاسی نیز قرار گرفته است .

شبکه اجتماعی به خودی خود و با وجود تهدیدات فراوانی که کاربران اینترنت از آن آگاهی دارند، به طور برنامه ریزی شده ای کاربران را وادار می کند، چندین عکس العمل در یک لحظه  از خود بروز دهند .
این شبکه ها در بعد تعداد کاربران و نوع امکانات دسته بندی شده، مورد اقبال عمومی کاربران اینترنت قرار می گیرند .
امروز آنها که ظرفیت شبکه اجتماعی را درک کرده اند و موانع و راهکارهای آن را می شناسند به تاثیر گذاری بر کاربران این شبکه ها از هر طریقی فکر می کنند .
یکی از عرصه های استفاده از این ظرفیت، عرصه انتخابات در هر کشور است .
افرادی در این فضا به دنبال بدست گیری کاربران تحت عناوین و گرایشات دینی، اخلاقی و سیاسی هستند تا در زمینه تبلیغ برای کاندیدای مورد توافق خود در فضای مجازی و در ورطه گسترده شبکه اجتماعی فعالیت کنند.
یکی از نمونه های زنده و به روز این برنامه ریزی انتخاباتی در انتخابات گذشته روسیه و برای انتخاب ولادیمیر پوتین اتفاق افتاد و در آن اقدام هماهنگ تعدادی از پسران و دختران جوان در فضای مجازی در شبکه های اجتماعی حضور یافته و به صورت ایجاد جاذبه جنسی به تبلیغات برای رای آوردن پوتین پرداختند .
اما در کشور ما که مبتنی و بر پایه دین مبین اسلام بنا شده است جاذبه جنسی و انجام تبلیغات جنسی برای رسیدن به اهداف کاندیدا به هیچ عنوان امکان ندارد .

در حال حاضر تعداد بالای کاربران شبکه های اجتماعی که به طرق مختلف از جمله رد و بدل کردن شماره تماس و یا قرار های محلی با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند در جریان تاثیر گذاری برخط بر فضای انتخابات به عنوان جامعه هدف شناخته شده و مورد استفاده ابزاری قرار می گیرند .

 

به کارگیری این کاربران به صورت عمده در حالت اولیه با بازی با احساسات کاربران و از روی ابراز ارادت عده ای از آنها نسبت به یک کاندیدا صورت میگیرد . به صورتی که در مرحله اول شاید نیاز به هدایت اولیه کاربر باشد ولی تا پایان کار، کاربر به صورت دائم و بدون این که کسی هدایتی در این زمینه داشته باشد به راه دیکته شده به خود ادامه می دهد .

در فاز بعدی کاربران حرفه ای شبکه های اجتماعی و صاحبان وب سایت های موفق با تطمیع و پرداخت پول با جریانات انتخاباتی همراه شده و به فضا سازی برای این جریانات می پردازند .

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز در پیچ وتاب بسیار اکنون به مرحله تایید صلاحیت رسیده است و مدیران اجرایی برنامه های کاندیداها در حال برقراری ارتباط با صاحبان وب سایت های موفق و در مرحله بعد فعالان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی هستند .

از این رو کاربران شبکه های اجتماعی و بخصوص کاربران حرفه ای و صاحبان وب می بایست در ارائه خدمات به کاندیداهای انتخابات دقت بسیاری به خرج دهند و از اشاعه مطالب و محتوایی که احتمالاً برای آنها دردسر ساز شود پرهیز کنند .

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 17554
بازدیدها: 409

پاسخی بگذارید »