چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

معلم اهری دستگاه کمک آموزشی اختراع کرد

danesheroz1 اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۰
معلم اهری دستگاه کمک آموزشی اختراع کرد

دانش روز: جلیل محمدی هنر آموز هنرستان امیرکبیر اهر برای اولین بار در ایران دستگاه کمک آموزشی (مدل ساز دستی اونیورسال ) را اختراع کرد

 به گزارش دانش روز، روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر اعلام کرد، جلیل محمدی مخترع دستگاه  کمک آموزشی (مدل ساز دستی اونیورسال ) در خصوص اختراعش گفت :دستگاه مدل ساز ۴ محوره بوده که دو محور بصورت خطی و دو محور بصورت دورانی عمل می کنند و با حرارت المنت برش یونولیت صورت می گیرد کار این دستگاه امکان ساخت قطعات سه بعدی که پایه و اساس آنها مکعبی، استوانه ای، هرمی ،مخروطی و کروی می باشد را فراهم می سازد.
وی درخصوص مزایای استفاده ازاین دستگاه اینطوربیان کرد
•         صرف هزینه و زمان کمتر  برای ساخت مدل
•         ایمنی بالا
•         نیاز به مهارت کمتر
•         دستگاه نیاز به تعمیر چندانی ندارد و مونتاژ و دمونتاژ متعلقات آن دستگاه ساده است
•         دارای ابعاد کوچک وقابل حمل توسط یک نفر
•         عمر طولانی دستگاه
•         جذابیت دروس رسم فنی
جلیل محمدی در ادامه هدف از ساخت این دستگاه را:     افزایش قدرت یادگیری
•         بالا بردن مهارت در ساخت وسایل
•         بالا بردن قدرت تجسم اجسام سه بعدی
•         افزایش قدرت ابتکار
•         اشتیاق به ترسیم تصاویر از روی مدل های ساخته شده ی خودشان
•         کمک به یادگیری در زمان کمتر
•         افزایش کار گروهی
•         کمک به تفهیم مونتاژ
•         کمک به درک مساحت ،حجم،دورریز
•         ساخت مدل های ریخته گری
•         همکاری بین معلم و دانش آموز در حالت کلی
•         لمس مفاهیم پایه ی نقشه کشی
•         کمک به تکنولوژی ساخت قطعات
جلیل محمدی درادامه افزود: ازاین دستگاه می توان علاوه بر دروس رسم فنی درمقاطع متوسطه فنی  و رشته های فنی دانشگاهی ، مقطع ابتدایی به کمک و راهنمایی معلم در ساخت اسباب بازیهای ساده  (ماشین،گل ،خانه ،ساخت حروف فارسی و انگلیسی واعداد ،ساخت ماکت حشرات وغیره ….وهمچنین مقاطع متوسطه دوم می تواند از این دستگاه برای تدریس دروس ریاضی و کارآفرینی استفاده نماید

وی درخصوص  چه مسائلی باعث  شد که این طرح به ذهن خطور کرده و باعث ساخت آن گردیدگفت –  همیشه هنر آموزان در تدریس دروس رسم فنی به یک وسیله ی کمک آموزشی در امر تدریس نیاز داشتند دوم اینکه چگونه می توان برای درک بهتر موضوع درس بصورت عینی و عملی به هنر جویان کمک کرد  . سومطرح سوالاتی از طرف هنر جویان بر عدم درک و تجسم تصاویر سه بعدی که هنر آموزان در تخته سیاه ترسیم می  کردند باعث شد نسبت به طراحی چنین دستگاهی اقدام نمایم
جلیل محمدی  هنر آموز رشته عمران وساخت وتولید هنرستانهای فنی شهرستان اهر  در دو رشته عمران وساخت وتولید مشغول به تدریس در هنرستان امیرکبیر  ونیز به عنوان کارشناس راهنما در رشته مکانیک (روباتیک )در پژوهش سرای خیام اهر انجام وظیفه می نماید.

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر : 95472
بازدیدها: 396

پاسخی بگذارید »