سه شنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش:

قرآن مبنای برنامه‌ریزی آموزشی در آموزش و پرورش

danesheroz1 مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۰
قرآن مبنای برنامه‌ریزی آموزشی در آموزش و پرورش

دانش روز: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، قرآن را پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت خواند وآن را مبنای برنامه‌ریزی آموزشی قلمداد کرد

به گزارش دانش روز، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در نشست تخصصی اهداف و شاخص های توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت و زندگی است، افزود: هدف از تلاوت قرآن، رسیدن به انسان‌شناسی، هستی‌شناسی وخداشناسی است.

وی با اشاره به اینکه هدف آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است تا بتوانند ضمن شناسایی جایگاه خود در هستی، به شناخت دین و پروردگار متعال نیز دست یابند، گفت:در سند تحول بنیادین، هدف تربیت قرآنی دستیابی به حیات طیبه با رویکرد شکوفایی فطرت در ۴ عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت در ۱۱ حوزه یادگیری عنوان شده است.

محمدیان افزود: هدف کمی آموزش قرآن در ۳ سال اول دوره ابتدایی روخوانی و روان‌خوانی قرآن و در سه سال دوم،‌ توانمندسازی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآن به صورت ساده و معارف قرآن متناسب با سن آنان و ایجاد انس و الفت ودر ۳ سال دوره اول متوسطه آشنایی با مفاهیم قرآن، فنون قرآنی و ترجمه آیات است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه انس با قرآن، تلاوت قرآن نباید در هیچ دوره‌ای حذف شود ، تأکید کرد: هدف در ۳ سال دوره دوم متوسطه تدبر در آیات قرآن و دستیابی دین از متون قرآنی برای زندگی کردن است.

محمدیان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی شاخص‌های اندازه‌گیری آموزش قرآن توصیفی هستند، افزود: در دوره دوم ابتدایی شاخص‌ها علاوه بر توصیفی، کمّی خوهد بود و برخی از محفوظات قرآنی در حفظ آیات قرآن و معارف و توانمندی صحیح خواندن قرآن نیز مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شاخص‌های کمی و عملی در ۲ دوره متوسطه گفت: اهداف تربیتی قرآن اقناع ذهنی دانش‌آموزان به تقدس و برکت قرآن، ایجاد آرامش دل در آنان و راهنمای عمل بودن قرآن است.

منبع:پانا

 

 

 

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر : 43255
بازدیدها: 329

پاسخی بگذارید »