جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

عدم استاندارد کتاب‌ های آموزشی زبان انگلیسی اول متوسطه

danesheroz1 تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۰
عدم استاندارد کتاب‌ های آموزشی زبان انگلیسی اول متوسطه

دانش روز: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از استاندارد نبودن کتاب‌های کمک‌آموزشی زبان پایه اول متوسطه خبر داد و گفت: کتاب های کمک آموزشی زبان انگلیسی اخیراً توسط برخی مؤسسات انتشاراتی، تولید و تبلیغ می‌شود که هیچ کدام از این کتاب ها مورد تأیید سازمان پژوهش نیست و در روند آموزش دانش‌آموزان اختلال ایجاد می‌کند

به گزارش دانش روز، محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر درباره تبلیغات برخی ناشران اعلام کرد: کتاب جدیدالتألیف زبان انگلیسی پایه اول مقطع متوسطه اول، با رویکرد بسته آموزشی و در چارچوب رویکرد ارتباطی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه بسته آموزشی، شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار، فلش کارت و لوح فشرده آموزشی است، اعلام کرد: براساس برنامه درسی ملّی، رویکرد حاکم بر تولید محتوای کتاب جدیدالتألیف زبان انگلیسی، رویکرد ارتباطی فعال و خودباورانه است که به هیچ کتاب یا لوح فشرده آموزشی مکمل و کمک‌آموزشی نیاز ندارد.

محمدیان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کتاب‌های کمک آموزشی که با شتاب و بدون مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و کافی تولید می‌شوند، هدف‌گذاری‌های کتاب و رویکرد مورد نظر آن را منحرف کرده، باعث ایجاد مشکلاتی در روند آموزشی دانش‌آموزان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به ارائه جزئیات محتوای کتاب جدید التألیف سوم ابتدایی پرداخت و اظهار داشت: سال تحصیلی قبل و یک سال قبل از آن، تولید محتواهای آموزشی را بر اساس برنامه درسی ملی با دلالت هایی که قبلاً داشتیم‏‏‏‏‏ْْ‏‏‏ْْْْ‏‏، شر‏وع کردیم و امسال نوبت تولید محتوای پایه سوم ابتدایی و پایه اول «دوره اول متوسطه» است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه درباره جزییات کتاب های جدیدالتالیف سوم ابتدایی گفت: در تولید کتاب های درسی چند مرحله را پشت سر گذاشتیم که نخستین مرحله تدوین برنامه اجمالی محتوا بود و به آن راهنمای تولید گفته می شود. بعد از تولید اجزای محتوای آموزشی، اعتباربخشی اجزای تولید شده در تهران به وسیله مؤلفان و اعضای شورای برنامه ریزی درسی و در استان ها توسط معلمان باتجربه یا سرگروه های آموزشی، مدرسان مراکز تربیت معلم و تربیت دبیر، کارشناسان موضوعی و در بعضی از دروس و فصل هایی از درس ها، توسط دانش آموزان انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله پنجم، نظرات اعتباربخشی دریافت شد و شورای برنامه ریزی و گروه تألیف بازنگری را انجام دادند و تألیف نهایی صورت گرفت و محتوای نهایی توسط معاون دوره، مدیرکل دفتر، مدیر تولید و شورای هماهنگی علمی بازبینی شد و مورد تأیید نهایی قرار گرفت و برای ملاحظه نهایی به رئیس سازمان ارسال شد و سپس به حروفچینی و چاپ سپرده شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عناوین کتب دوره سوم ابتدایی اشاره کرد و گفت: تمام کتب دوره سوم ابتدایی جدیدالتألیف است و عناوین کتاب های دوره سوم ابتدایی شامل ادبیات فارسی، ریاضی، علوم، قرآن هدیه آسمانی، هنر و راهنمای معلم تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه در کتب فارسی سوم ابتدایی مهارت نوشتاری و خواندن کتاب را یکی کردیم، افزود: فصل اول «نهادها»، فصل دوم «بهداشت»، فصل سوم «اخلاق فردی و اجتماعی»، فصل چهارم «راه زندگی»، فصل پنجم «هنر و ادب»، فصل ششم «ایران من» و فصل هفتم «طبیعت» است.

منبع:مهر

 

سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 38498
بازدیدها: 248

پاسخی بگذارید »