یکشنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

راهکاری خوشمزه برای حل مشکل بی خوابی

danesheroz1 دی ۱۳, ۱۳۹۲ ۰
راهکاری خوشمزه برای حل مشکل بی خوابی

دانش روز: قرص های آرام بخش و خواب آور از اولین راه کارهایی است که هر فرد برای حل مشکل بی خوابی به آن ها پناه می برد در حالی که بسیاری از میوه ها و خوراکی های طبیعی هستند که نقش این قرص ها را بازی می کنند و مشکل بی خوابی را حل می کنند

به گزارش دانش روز، اگر می خواهید که کاملا سالم و طبیعی مشکل بی خوابیتان را حل کنید کافیست به چند توصیه ساده توجه کنید:‌

* یکی از مواد غذایی مفید برای کمک به خوابیدن، گیلاس ها هستند. گیلاس های تازه یا خشک یکی از منابع غذایی طبیعی ملاتونین هستند. (ماده شیمیایی که ساعت درونی بدن را برای تنظیم خواب کنترل می کند).

محققانی که گیلاس های ترش را مورد آزمایش قرار داده اند و متوجه سطح بالای ملاتونین شدند، توصیه می کنند این گیلاس ها را یک ساعت قبل از وقت یا قبل از سفر وقتی می خواهید در هواپیما بخوابید، بخورید.

خوردنی بعدی موزها هستند. پتاسیم و منیزیم شل کننده های طبیعی عضلات هستند و موزها منبع غنی از این دو عنصر هستند. موزها همچنین حاوی آمنیواسیدال تریپتوفان هستند که در مغز به «HTP 5-» تبدیل می شوند. «HTP 5-» که به نوبه خود به سروتونین ( یک ناقل عصبی آرامش دهنده) و ملاتونین تبدیل می شود.

نان تست نیز از گروه غذاهای غنی از کربوهیدرات است که موجب تولید انسولین می شوند و با افزایش سرعت آزادسازی تریپتوفان و سروتونین (دو ماده شیمیایی که شما را آرام کرده و به خواب می برند) ترغیب به خوابیدن می کنند.

خوردنی مفید بعدی بلغور جو است. یک کاسه بلغور جو مثل نان تست قندخون را بالا می برد که آن هم به نوبه خود تولید انسولین می کند و مواد شیمیایی مغزی ترغیب کننده خواب آزاد می کند.

جوها غنی از ملاتونین هستند که ممکن است مردم از آنها به عنوان یک کمک برای خوابیدن استفاده کنند.

شیرگرم نیز آخرین گزینه است. شیر هم مثل موز حاوی آمینواسید ال- تریپتوفان است که به «HTP 5-» تبدیل می شود و سروتونین آرامش بخش آزاد می کند. شیر هم حاوی کلسیم زیاد است که خواب را زیاد می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر : 84910
بازدیدها: 267

پاسخی بگذارید »