پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

راهکارهای جذب گردشگر مسلمان در ماه رمضان

danesheroz1 تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۰
راهکارهای جذب گردشگر مسلمان در ماه رمضان

دانش روز: سرپرست مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با اشاره به بهره‌وری کم ایران از صنعت گردشگری در ماه رمضان، راهکارهایی را برای خارج کردن گردشگری از حالت رکود در این ماه ارائه کرد و گفت: بسیاری از گردشگران، خواهان روزه گرفتن در کشوری هستند که تمام مردمش هماهنگ با یکدیگر رمضان را سپری می‌کنند

به گزارش دانش روز، بابک ارسیا بیان کرد: در ماه رمضان، فرصت خوبی برای مسافرت وجود دارد، جاده‌ها و هتل‌ها خلوت‌تر و تعداد گردشگران کمتر است. سفر در ماه رمضان اقتصادی‌تر و کم‌هزینه‌تر است. آشنایی با آداب و رسوم شهرها در این ماه می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای مسلمان‌نشین فرصتی مغتنم در اختیار آژانس‌ها و حتا گردشگران قرار می‌دهد. همچنین در این ماه محلی‌ها از گردشگران استقبال بیشتری می‌کنند.

ارسیا گفت: همزمان بودن ماه رمضان و تابستان، سفر را برای بسیاری از گردشگران داخلی مشکل می‌کند؛ اما می‌توان با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این زمینه و ایجاد تسهیلات لازم زمینه‌ی جذب گردشگر را فراهم آورد.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی، قم، فارس و تهران با داشتن اماکن مذهبی همخوان با خواسته‌ سفر معنوی مسافران در ماه مبارک رمضان هستند که می‌توانند به قطب‌های گردشگری رمضان تبدیل شوند و با برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات و خدمات خاص به مسافران در این ماه، خیل زیادی از گردشگران را به سوی خود جلب کنند.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: می‌توان با تنظیم قیمت بلیت هواپیما و قطار، ارزان کردن قیمت تسهیلات گردشگری اعم از هتل‌ها و کالاها در ماه مبارک رمضان، تعریف بسته‌های گردشگری شامل بازدید از اماکن مذهبی، زیارتی، تاریخی و شهری در اجرای تورهای نیم روزه‌ی درون‌شهری یا سفرهای شبانه، اجرای تورهای مذهبی در سطح استان‌ها، برپایی جشنواره‌ی موسیقی سنتی در شهرهای مختلف کشور، برپایی نمایشگاه‌های میراث معنوی و جشنواره‌ غذا، بازدید رایگان از موزه‌ها‌، دعوت به سفره‌ها‌ی افطار در مساجد، برگزاری جشنواره‌ها‌ی معنوی، برگزاری جشنواره‌ها‌ی لباس و غذا‌ها‌ی اسلامی و برپایی بازارهای مخصوص رمضان، زمینه‌های جذب ده‌ها هزار گردشگر داخلی را فراهم کرد.

این استاد دانشگاه همچنین جذب گردشگران مسلمان را یکی دیگر از راه‌های موثر در جلوگیری از رکود این صنعت در ماه مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع در جذب گردشگران خارجی، ایجاد تصویر در ذهن آن‌ها است، به‌طوری که گردشگر باید بداند، آیا کشور مورد نظرش برای سفر کردن مناسب است و حتما تصویر درستی از مقصد خود داشته باشد و این وظیفه‌ی ما است که تصویر مناسبی از ظرفیت‌های گردشگری کشور در گردشگرن ترسیم کنیم.

ارسیا با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ویژه‌ ماه رمضان، گفت: باید برای جذب گردشگران مسلمان، بخصوص مسلمانان حاشیه‌ خلیج فارس و تبدیل ایران به قطب گردشگری – مذهبی خاورمیانه، بسته‌های مخصوص رمضان طراحی شود، به‌طوری که برای گردشگران جذابیت داشته باشد. در این ماه که گردشگری داخلی به‌شدت کاهش می‌یابد، علاوه‌ بر ایجاد تسهیلات درون‌شهری برای گردشگران داخلی می‌توان بهترین سود را برای ورود گردشگر خارجی به کشور برد و گردشگری خارجی را رونق داد، بخصوص در حوزه‌ی کشورهای اسلامی که می‌توانند با نیت روزه‌های ۱۰ روزه به مقاصد مذهبی ایران سفر کنند.

منبع:مهر

سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 38530
بازدیدها: 266

پاسخی بگذارید »