دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

خیز «یاهو» برای شبکه‌های اجتماعی

danesheroz خرداد ۲, ۱۳۹۲ ۰

یاهو برای رقابت با شرکت‌هایی مثل «گوگل»، «فیس‌بوک» و «توییتر» اقدام به خرید سرویس وبلاگ ‌نویسی تامبلر مستقر در نیویورک کرده که بیشتر کاربرانش جوان هستند

به گزارش «دانش روز » روزنامه تهران امروز نوشت: هیات مدیره «یاهو»، خرید سرویس وبلاگ و شبکه اجتماعی «تامبلر» را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار تصویب کرده است. یاهو برای رقابت با شرکت‌هایی مثل «گوگل»، «فیس‌بوک» و «توییتر» اقدام به خرید این وب‌سایت مستقر در نیویورک کرده که بیشتر کاربرانش جوان هستند.

تحلیلگران معتقدند یاهو با خرید تامبلر سعی دارد تا حضور پررنگ‌تری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کند و بتواند در رقابت با گوگل، فیس‌بوک و توئیتر کاربران جوان را جلب کند.

تامبلر طبق آنچه در صفحه اول خود اعلام کرده میزبان ۱۰۸ میلیون وبلاگ و حاوی ۵۰.۷ میلیارد مطلب است. این سرویس با اینکه حضور چشمگیری در موبایل دارد اما در درآمدزایی موفق نبوده و تاکنون از گرفتن آگهی هم خودداری کرده است. البته تامبلر از ماه آوریل سال گذشته به‌صورت محدود آگهی گرفته اما به گزارش «فوربس»، درآمد آن در سال ۲۰۱۲ فقط ۱۳ میلیون دلار بوده است. هنوز مشخص نیست آیا پس از مالکیت یاهو پذیرش آگهی در تامبلر افزایش خواهد یافت یا نه.

یاهو که در سال‌های اولیه رشد اینترنت بزرگ‌ترین نام بود هنوز هم با ۷۰۰ میلیون بازدید ماهانه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیاست اما در موبایل حضور محدودی دارد و در رده‌بندی موتورهای جست‌وجو هم از گوگل عقب‌تر است. یاهو در سال گذشته ۱۰۰۰ نفر را اخراج کرد و هنوز بر سر اینکه آیا باید بر اخبار رسانه‌ها تمرکز کند یا بر تکنولوژی و ابزارک‌ها، اختلاف نظر وجود دارد.

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷
کد خبر : 19903
بازدیدها: 181

پاسخی بگذارید »