پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

خود داری از برچسب زدن کلمه استثنایی به دانش آموزان

danesheroz1 اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۰
خود داری از برچسب زدن کلمه استثنایی به دانش آموزان

دانش روز: وزیر آموزش و پرورش گفت: از برچسب زدن کلمه استثنایی به دانش آموزان خودداری شود

به گزارش دانش روز، دکتر اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در جمع مدیران آموزش و پرورش استثنایی استان ها در مرکز ضمن خدمت پیامبراعظم (ص) با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی مدیریت آموزش و پرورش افزود: هر کاری که ما برای دانش آموزان با نیاز ویژه انجام دهیم خدمت به پیامبر اعظم(ص) است.

 وزیر آموزش و پرورش از تفاوت‌های فردی و بین فردی سخن گفت و تصریح کرد: در حوزه دانش آموزان عادی هم شاهد تفاوت‌های فردی هستیم لذا آموزش و پرورش باید انعطاف لازم برای پاسخ به تفاوت‌های فردی را داشته باشد.

 وی به تاسیس دفتر کودکان استثنایی در زمان معاونت خویش در سال ۶۴ اشاره و خاطر نشان کرد: با مطالعات انجام شده در آن سال به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش استثنایی باید از اختیارات بیشتری برخوردار باشند. لذا پیش نویس قانون تاسیس آموزش و پرورش استثنایی را همان سال تنظیم و بلافاصله به تصویب مجلس شورای  اسلامی رسید.

 وی تاکید کرد: باید از پتانسیل این قانون بیشتر استفاده شود چرا که هنوز بخش هایی از این قانون مورد استفاده واقع نشده است.

 وزیر آموزش و پرورش با استناد به آموزش های تلفیقی فراگیر تصریح کرد: باید از برچسب زدن کلمه استثنایی به دانش آموزان خودداری شود. چرا که یک تألم روحی مادام العمر را برای دانش آموز به همراه خواهد داشت.

 وی گفت: اگر دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس عادی تحصیل کنند و خدمات ویژه‌ای نیز به این دانش آموزان تعلق گیرد. خانواده‌ها به آرامش و دانش آموزان از انگیزه لازم برای ادامه تحصیل برخوردار خواهند بود.

 وزیر آموزش و پروش، پیش بینی ساز و کارهای اداری و انگیزشی را برای معلمان لازمه توسعه آموزشی دانست و تاکید کرد: در صورت وجود دانش‌آموزان مرزی در کلاس، باید تعداد دانش آموزان کلاس کاهش یافته تا معلم با انگیزه و علاقه بیشتر به کار خود ادامه دهد.

 دکتر فانی آینده دانش آموزان با نیاز ویژه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با توسعه آموزش های فنی وحرفه‌ای می توان زمینه اشتغال این دانش آموزان را فراهم کرد تا آنان بتوانند امور معیشتی خویش را در آینده تضمین کنند.

 وزیر آموزش و پرورش با تشکر از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تبیین و تشریح سیاست‌های چهارگانه وزارتخانه طی دور روز نشست با مدیران اداره‌های آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: این چهار سیاست سیاست‌های اصلی و مشکل گشا در درمان دردهای مزمن آموزش و پرورش است. لذا هر نهاد، سازمان و هر بخشی از آموزش و پرورش باید ترجمان این سیاست‌ها را در خود ببیند.

وی توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش را  مهم ارزیابی و تاکیدکرد: روحیه اولیا با دیدن زحمات معلمان و مدیران مراکز آموزشی و پرورشی با نیاز های ویژه برای کمک‌های مالی، فکری و معنوی افزایش خواهد یافت.

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر : 95935
بازدیدها: 291

پاسخی بگذارید »