سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

وضعیت بازی های رایانه ای ایرانی

حمایت از ۸۰ بازی رایانه‌ای در ۴ سال اخیر/صدور مجوز نشر ۴ هزار بازی داخلی و خارجی

danesheroz فروردین ۱۹, ۱۳۹۲ ۰
حمایت از ۸۰ بازی رایانه‌ای در ۴ سال اخیر/صدور مجوز نشر ۴ هزار بازی داخلی و خارجی

تعداد ۸۰ بازی رایانه ای در چهار سال اخیر مورد حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار گرفته است و حمایت از تولید بازی های رایانه ای به رغم کاهش بودجه افزایش یافته است

۳۲ بازی رایانه ای در سال ۹۱ مورد حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار گرفته؛ این در حالی است که بنیاد در سال ۹۰ از ۲۲ بازی رایانه‌ای حمایت کرده بود.

از تیرماه سال ۹۰ که مجوز بازی نامه ها و گیم نت ها و موسسات تولید بازی به بنیاد ملی بازی های رایانه ای منتقل شد ۴ هزار مجوز نشر بازی های داخلی و خارجی صادر گردید که  ۱۵۰۰ مجوز در سال ۹۰ و بقیه این مجوزها در سال ۹۱ صادر شده است.

بنا بر این گزارش؛ ۲۰ پروانه توزیع در سال ۹۰ و ۴۲ مجوز نیز در سال ۹۱ به بازی سازان ارایه شده است.

 

*صدور بازی های ایرانی به سراسر دنیا

بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید بازی های آنلاین را اولویت کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای دانست و گفت: با بازاریابی و انتشار درست، می توان بازی های ایرانی را به دنیا صادر کرد.

 

* ایجاد بازار گیم برای تولیدات داخلی ضروری است

شهاب کشاورز استاد بخش فنی انستیتو ملی بازی سازی نیز ایجاد بازار گیم را برای تولیدات داخلی ضروری دانست.

تولیدکننده بازی رایانه ای طلای سیاه اظهار کرد: با یک سطح شدن عرضه و تقاضا، بازاری به نام بازار گیم به وجود می آید چرا که در حال حاضر تقاضا وجود دارد ولی بازار گیم نداریم.

 

*شکل گیری بازار گیم با استانداردسازی تولیدات/تنوع در تولید بازی های رایانه

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن “تهران ۱۵۰۰” نیز در این خصوص با بیان اینکه بازار گیم با استانداردسازی تولیدات شکل می گیرد، گفت: توجه به خواسته کاربران گیم از وظایف تولیدکنندگان است.

وی اضافه کرد: بازی های رایانه ای که منتقل کننده حس مورد نظر مخاطبان باشند بیشتر از سوی کاربران مورد استقبال قرار می گیرد.

عظیمی تنوع در تولید بازی های رایانه ای را برای استاندارسازی در عرصه گیم اساسی دانست و ادامه داد: در طی ۲۰سال که از تولید بازی رایانه ای می گذرد تنوع  در تولید از مهمترین عوامل جذب کاربران گیم بوده  به طوری که در سالهای اخیر تعداد بازیکنان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

*تقویت انگیزه مخاطبان در استفاده از تولیدات ایرانی

در ادامه این گزارش؛ فرزاد محمودوند مدیر پروژه بازی رایانه‌ای “تب یخ زده” مشکل اصلی در ساخت بازی های رایانه ای را صرف هزینه بالا برای تولید و عرضه با قیمت پایین در بازار دانست.

وی گفت: برای کاهش آسیب پذیری تولیدکنندگان بازی رایانه ای باید محصولات گیم خارجی با قیمت بالاتر از قیمت بازی های داخلی در بازار عرضه شود تا در بین مخاطبان انگیزه استفاده از تولیدات ایرانی تقویت شود.

دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر : 11088
بازدیدها: 441

پاسخی بگذارید »