شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

وزیر آموزش و پرورش

جداسازی زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان ابتدایی/ تفکیک اول، دوم و سوم دبستانی‌ها

danesheroz بهمن ۱, ۱۳۹۱ ۰

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق با تعریف سند تحول بنیادین مقطع ۶ ساله ابتدایی به ۲ دوره ۳ ساله تبدیل خواهد شد، گفت: بر این اساس زنگ های تفریح دانش آموزان اول، دوم و سوم دبستان جدا و چهارم، پنجم و ششم دبستان نیز زنگ تفریح جداگانه ای خواهند داشت

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که آیا مقطع ۶ ساله ابتدایی به ۲ دوره ۳ ساله و به صورت تفکیک شده تبدیل خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: طبق تعریفی که در سند تحول بنیادین از دوره ابتدایی داریم، ۲ مدرسه برای ۲ دوره سه ساله ابتدایی تعریف شده تا دانش آموزان کلاس های اول، دوم و سوم ابتدایی در یک مدرسه و دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در یک مدرسه دیگر تحصیل کنند.
وی افزود: از مهرماه امسال این کار را شروع کرده ایم و در تعدادی از مدارس کشور این کار انجام شده است.
حاجی بابایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ما چهار نوع مدرسه خواهیم داشت که دانش آموزان در هر ۳ سال در یکی از این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد؛ برای جداسازی دوران ابتدایی نیاز به زمان داریم و طبق تکلیفی که قانون برای ما مشخص کرده است، این جداسازی انجام می شود.


جداسازی زنگ های تفریح دانش آموزان ابتدایی در ۸۰ مدرسه شهر تهران

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر در بیش از ۸۰ واحد آموزشی شهر تهران این جدا سازی انجام شده است و طبق برنامه در سال تحصیلی آینده ۱۰۰ها مدرسه تفکیک خواهند شد.


تفکیک زنگ تفریح دانش آموزان ۳ سال اول با ۳ سال دوم ابتدایی

وی به تفکیک زنگ های تفریح این دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: برای حل مقطعی مساله به مدیران مناطق اعلام کردیم که از نیمسال دوم این تفکیک را به وسیله جداسازی ساعت تفریح دانش آموزان آغاز کنند تا زمان بندی ساعت تفریح به شکلی باشد که ساعت تفریح  دانش آموزان سه سال اول و دوم یکی نباشد.
حاجی بابایی افزود: این موضوع علاوه بر جداسازی دانش آموزان دو پایه، کمک بسیار موثری برای استفاده موثرتر از فضا و سرویس ها است که البته کار معاونان را به دلیل افزایش زنگها به هشت زنگ سختتر می کند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برای سال آینده تا جایی که امکان داشته باشد مدارس را برای ۲ دوره ۳ ساله برنامه ریزی می کنیم و در مناطقی که محدودیت فیزیکی اجازه این کار را نمی دهد، ساعت های حضور دانش آموزان در حیاط را از یکدیگر تفکیک می دکنیم و به نظر می رسد که در کوتاه مدت راه حل موثری است.

یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر : 4659
بازدیدها: 164

پاسخی بگذارید »