جمعه ۰۴ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

توصیه‌ های بهداشتی برای خوردن آجیل

danesheroz1 فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۰
توصیه‌ های بهداشتی برای خوردن آجیل

دانش روز: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رعایت نکات تغذیه ای برای حفظ سلامت هموطنان را در دید و بازدید های نوروزی ضروری دانست

به گزارش دانش روز، دکتر زهرا عبداللهی گفت: آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.

وی با بیان اینکه انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند گفت: از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید.

عبداللهی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدهای نوروزی به جای مصرف شیرینی و شکلات بهتر است بیشتر از میوه ها استفاده کنید. میوه ها علاوه بر این که حاوی ویتامین ها و املاح معدنی مورد لزوم بدن هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش مهم آنها در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها شناخته شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به جای استفاده از شیرینی های خامه ای و شکلاتی که حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. می توانید انواع شیرینی های خشک و ساده شیری در اندازه های کوچک برای پذیرایی از میهمانان خود تهیه کنید.

عبداللهی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز در وعده های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.

وی گفت: مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، سبب کاهش جذب چربی ها و مواد قندی شده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می کند.

عبدالهی همچنین با تاکید بر کاهش استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از آب و دوغ های کم نمک و بدون گاز را توصیه کرد.

وی توصیه کرد: برای صرف چای، به جای قند و شکلات می توانید از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید.

منبع: مهر

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 99701
بازدیدها: 263

پاسخی بگذارید »