پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

اختصاصي دانش روز:

طرح توصیفی در مدرسه شکست یا پیروزی؟

danesheroz1 دی ۲۵, ۱۳۹۲ ۰
طرح توصیفی در مدرسه شکست یا پیروزی؟

دانش روز: ما می توانیم چندین ساعت در مورد این طرح توصیفی صحبت کنیم و نظریه بدیم ولی

 به گزارش دانش روز،

 

این مطلب فقط حاصل برداشت دیدگاه عملی و عینی من در چند سال تدریس کمی و کیفی

است.

 

نمره و کمی:

 

 وقتی نمره می دادم دانش آموز دقیقا می فهمید که وضعیتش در چه  حالیه.

 وقتی نمره می دادم اولیای دانش آموز با دیدن نمره متوجه وضعیت کودکش بود.

اولیا وقتی جهت آگاهی از وضعیت دانش آموز به مدرسه مراجعه میکرد وضعیت دقیق

تحصیلی کودکش را دریافت می کرد.

حس رقابتی بسیار سالمی در کلاس درس ایجاد می شد.

دانش آموز خودش را مسئول تکالیفش می دانست.

ترس از نمره کم آوردن در کودک به وجود آمده بود.(از آن ترسهای مثبت)

اضطراب عقب ماندن از دوستانش(و این اضطراب کودک را مسئولیت پذیر بار می

آورد)

نمره دهی کمی، رعایت نظم را در کودک تقویت می کرد.

     و اما

    کیفی و توصیفی

سردر گم شدن دانش آموز از وضعیتش – وقت گیر بودن و بی فایده بودن توصیف.

عدم آگاهی دقیق اولیا از وضعیت کودک.(مثال: چند روز پیش آزمون کتبی از درس ریاضی از دانش آموزان گرفته بودم و یکی خوب گرفته بود. اولیا با مراجعه به مدرسه ازم پرسید وضعیت کودکش در ریاضی چطوره گفتم خوب گفت: آخه چهارتا اشتباه داشت. گفتم درسته. گفت: کجای این خوبه؟؟ گفتم:……….!!!(جوابی دارم؟؟)

به نظر شما این طرح شکست نخورده است؟

عـــادل خــانی
معلم پایه پنجم ابتــــدایی

 

 

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
کد خبر : 87774
بازدیدها: 520

پاسخی بگذارید »