چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

به ستوه آمدن شهروندان فردیس ازمشکلات برق/گزارش

danesheroz1 تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۰
به ستوه آمدن شهروندان فردیس ازمشکلات برق/گزارش

دانش روز: شماری از شهروندان فردیس که این روزها از مشکلات ناشی از نوسان و قطع برق در این شهر به ستوه آمده اند، می گویند: پاسخگو نبودن مسئولان ذیربط تحمل گرما را در این شرایط برای ما سخت تر کرده است

 به گزارش دانش روز،  آنان گفتند: با توجه به اینکه زندگی روزمره مردم وابستگی تنگاتنگی به برق دارد و در واقع بدون برق زندگی نه تنها مختل که فلج می شود، چرا مسئولان برای این مشکلات چاره اندیشی نمی کنند.

یکی از ساکنان فردیس گفت: با توجه به اینکه تقریبا هر روز و یا یک روز درمیان برق محله ما قطع می شود ناگزیر با شماره۱۲۱ مرکز فوریتهای برق منطقه ای استان البرز تماس می گیریم و اغلب این پاسخ را می شنویم که ماموران در حال رفع اشکال هستند و به زودی وصل خواهد شد.

کوروش امیری ساکن خیابان ۱۳ غربی فردیس که به شدت عصبانی و ناراضی است، برای اثبات حرف خود اقدام به تهیه فهرستی از زمانهای قطع برق در این محله کرده و می گوید: به طور نمونه در هفته گذشته روز دوشنبه صبح ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه برق قطع و ساعت یک بعدازظهر وصل شده است.

وی افزود: سه شنبه هفته گذشته نیز شب ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه قطع و ۱۰ و ۴۰ وصل شده است، چهارشنبه و پنجشنبه هم نوسان برق از بعدازظهر تا شب در این محله ادامه داشت و دوباره جمعه ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بعداز ظهر برق قطع شده و ساعت ۱۹ وصل گردیده است.

وی تاکید کرد: این آمار را از ان جهت تهیه کرده ام که هرگاه نسبت به قطع برق اعتراض می کنیم مسوولان چندان قبول نکرده و جدی نمی گیرند، البته تعداد زیاد شماره تلفنهای ثبت شده در سامانه ۱۲۱ نیز خود گواه این واقعیت است که شهروندان در هفته گذشته بارها از سر ناچاری با این سامانه تماس گرفته اند.

وی گفت: آیا دست اندرکاران نمی دانند که قطع برق به معنی قطع آب و بطورکلی اخلال در زندگی روزمره هم هست چرا مسوولان به فکر چاره نیستند، آیا خودشان و خانواده اشان حاضرهستند فقط یک روز چنین وضعیتی تحمل کنند.

یکی دیگر از شهروندان فردیس گفت: ما در یک مجتمع پنج طبقه ای دارای آسانسور زندگی می کنیم و به علت قطع برق بارها برخی همسایه ها در آسانسور گیر افتاده اند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که هرطور شده برای آسانسور برق اضطراری تهیه کنیم اما این امر بخاطر بنیه ضعیف مالی ساکنان مجتمع، هرگز میسر نشد.

جمشید آملی زاده با تاکید براینکه بدون برق واقعا زندگی فلج می شود، افزود: محل کار من تهران است و برای پرهیز از ترافیک هر رور صبح زود باید راهی تهران شوم و تاکنون چند بار اتفاق افتاده که به دلیل قطع برق نتوانسته ام خودرو را از پارکینگ خارج کنم چرا که در خروجی مجتمع ما برقی است و بوسیله ریموت باز و بسته می شود و در مواردی هم هنگام بازگشت مجبور شدم خودرو را در کوچه پارک کنم تا بعد از وصل برق، آن را به پارکینگ منتقل کنم.

او با تاکید براینکه قطع مکرر برق به وسایل خانه اعم از یخچال و تلویزیون و رایانه و دیگر تجهیزات برقی لطمه وارد می سازد، اظهار کرد:با توجه به اینکه کلیه وسایل زندگی اعم از گرما، روشنایی و خنکی خانه وابسته به برق است قطع آن مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند.

شهروند دیگری گفت: پیش از این، دست اندرکاران شرکت برق مصرف بی رویه را از دلایل قطع برق عنوان می کردند اما بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها که بالطبع قیمت برق نیز افزایش قابل ملاحظه ای یافته است، خود شهروندان بخصوص خانواده های کم درآمد حداکثر صرفه جویی را می کنند حالا دیگر با چه توجیهی باید شاهد قطع برق باشیم.

وی که خود را بازنشسته آموزش و پرورش معرفی کرد، افزود: در کنار دشواریهای قطع برق پاسخگو نبودن مسوولان در شرکت برق بیش از پیش باعث رنجش می شود، چه اینکه هنگام تماس برای پیگیری علت قطع برق جواب سربالا داده و فقط با گفتن اینکه حوادث باعث قطع برق شده، بسنده می کنند.

حسین درویشی اظهار کرد: تابستان سال گذشته نیز محله ما با مشکل مشابهی مواجه بود و با پیگیریهای مستمر مردم بالاخره مسوولان در زمینه رفع این مشکل قول مساعد دادند،، اما اکنون با گذشت یکسال مشکل نوسان و قطع برق برخی مناطق از جمله محله ما کماکان پابرجاست.

وی تاکید کرد: این در حالی است که هرگاه با مدیریت توزیع برق تماس می گیریم از دادن پاسخ طفره رفته و جواب قانع کننده ای نمی دهند و این برخوردها تحمل این شرایط مشکل را برای ماسخت تر می کند.

وی گفت: باوجود این مشکلات و نارسایی ها در برق برخی محله های فردیس، تا جایی که ما اطلاع داریم تاکنون هیچ یک از مسوولان ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برای رفع این مشکلات، در فردیس حضور نیافته اند، درحالی که رسیدگی و حضور در میان مردم و توضیح قانع کننده به آنان باید یکی از اولویتهای مسئولان باشد.

در پی تماس های مکرر شهروندان فردیس در فردیس، خبرنگارتلاش کرد نظر مدیریت منطقه برق جنوب کرج را در این زمینه جویا شود که پس از پیگیریهای فراوان موفق شد با تلفن همراه اسدپور مدیر این منطقه گفت و گو کند.

هرچند وی واکنش تندی از خود نشان داد، اما خبرنگار تلاش کرد برای او توضیح دهد که تلفنهای مستمر شهروندان و گلایه های آنان از نوسان و قطع برق موجب این تماس شده است، لیکن او کماکان با این جمله که شما باید با شماره ۱۲۱ تماس بگیرید و حق نداشتید با تلفن من تماس بگیرید، بدون هیچ توضیحی تلفن را قطع کرد.

منبع:ایرنا

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
کد خبر : 40284
بازدیدها: 266

پاسخی بگذارید »