پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

بجای چیپس و پفک این دانه را بخورید

danesheroz بهمن ۳۰, ۱۳۹۱ ۰

دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است

کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً کلسیم به حساب می‌آید و افرادی که به مصرف شیر رغبت ندارند می‌توانند از کنجد برای تامین کلسیم استفاده کنند.

دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است.

مصرف کنجد نه تنها موجب افزایش کلسترول خون نمی شود، بلکه موجب کاهش کلسترول بد خون نیز می‌شود و مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب غنی‌تر شدن آنها می‌شود.

مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و کودک آنها علاقه‌ای به مصرف گوشت و شیر ندارد می‌توانند با تلفیق برنج و حبوباتی مثل عدس، سویا، ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز کودکان درحال رشد خود را تامین کنند.

نکته: در شروع تغذیه تکمیلی کودکان، افزودن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک را برطرف خواهد کرد و در کودکان بزرگتر جایگزین کردن کنجد و بیسکویت‌های کنجدی به جای میان وعده‌های بی ارزش مانند پفک بسیار مفیدتر و سالمتر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر : 7247
بازدیدها: 192

پاسخی بگذارید »