سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵

تبلیغات

بازدید مریم قهرمانی منتخب شورا از پایگاه خبری شهرداری کرج

danesheroz1 مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۰
بازدید مریم قهرمانی منتخب شورا از پایگاه خبری شهرداری کرج

دانش روز: مریم قهرمانی، عضو منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کرج از مجموعه پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بازدید کرد

 
 به گزارش دانش روز، مریم قهرمانی، هم اکنون در این بازید ضمن عرض خسته نباشید به عوامل مجموعه پایگاه خبری اظهار امیدواری کرد تا شورای دوره چهارم با نگرش مثبت تلاش کند تا حوزه روابط عمومی که به عنوان پلی مطمئن برای ارتباط با مردم است، تقویت شود تا به طرز شایسته و با فراغ بال به کار بپردازند.

قهرمانی با بیان اینکه حوزه روابط عمومی تاکنون مغفول مانده است، گفت: در بازدید امروز دیدگاهم نسبت به کارکرد این حوزه تغییر کرد و تلاش خواهم کرد تا در این زمینه اقدامات موثری را با همراهی دوستان و منتخبان در شورای چهارم داشته باشم.

این منتخب شورای دوره چهارم تاکید کرد: وجود یک رسانه مکتوب با لحاظ تمام آیتمهای کارشناسی می تواند بسیار موثر باشد ضمن اینکه در تقویت فرایند اطلاع رسانی و ساماندهی خبری نیز مطلوب واقع خواهد شود.

وی با اشاره به نقش رسانه در عرصه های مختلف جامعه، اهمیت، نقش، هدف و کارکرد رسانه در جامعه را بی بدیل خواند و گفت: اطلاع رسانی توام با صحت و دقت در نظام های اجتماعی نقشی بسیار شاخص و مهم ایفا می کند.

قهرمانی، اطلاع رسانی را یک فرآیند پیچیده و ظریف دانست و با بیان اینکه، این حوزه نیازمند ساز و کار، رویه و الگوی اجرایی کارآمد است، گفت: اطلاع رسانی مبتنی بر الگوی مناسب می تواند، فرد و جامعه را از مرحله کم اطلاعی دور کرده و نگرش تخصصی آنها را تقویت کند، که با توجه به این مهم می توان اذعان داشت، نهادی چون مدیریت شهری با در نظر گرفتن سطح وسیعی از ارتباطات مردمی به شدت به جاری کردن رویکرد رسانه ای و اطلاع رسانی نیاز دارد تا از این طریق مردم اشراف و آگاهی کافی و جامعی از آنچه این سازمان در شهر انجام می دهد، داشته باشند.

قهرمانی، یکی از مهمترین خروجی ها و کارکرد های رسانه به ویژه در دستگاه های خدمات رسانی همچون شورا و شهرداری را ارتقاء سطح خدمات رسانی ذکر و عنوان کرد: با توه به این مهم داشتن نگاه رسانی ای برای همه دستگاه ها به ویژه نهاد های مردمی شورای و شهرداری امری ضروری است.

این عضو منتخب شورای چهارم، رویکرد رسانه را علاوه بر اطلاع رسانی، رویکردی راهبردی و کاربردی خواند و افزود: رسانه ها می توانند موقعیت ها و فرصت هایی را برای تحلیل و ارزیابی عامه مردم از نحوه عملکرد دستگاه های خدمات رسان فراهم کنند که این مهم از نیازها و ضروریات سازمان ها و نهادهای مختلف شهری می باشد.

در این بازدید، همچنین احمد خیری، مشاور رسانه ای شهردار کرج به تشریح عملکرد و نحوه فعالیت این پایگاه خبری پرداخت.

احمد خیری با اشاره به تعداد اخبار تولیدی درج شده در این سایت خبری، بیان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار خبر توسط خبرنگاران پایگاه خبری تولید و منتشر شده است.

وی بر ضرورت تولید محتوا به عنوان یکی از الزامات شهرداری تاکید کرد و با بیان اینکه این مهم علاوه بر هزینه بر بودن مغفول نیز مانده بود، افزود: ” پایگاه خبری مدیریت شهری ”  نیز با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته با هدف رفع این چالش راه اندازی شد.

خیری، نیاز شهرداری  به داشتن پایگاه اطلاع رسانی را یادآور شد و با اشاره به حجم گسترده فعالیت های این دستگاه خدمات رسان شهری گفت: وجود پایگاه خبری در مجموعه شهرداری کرج، آفات مرسوم فضاهای اداری مبنی بر تکرار و روزمرگی را از میان برده و با ورود تخصصی به مباحث حوزه شهرسازی و مدیریت شهری، رویکرد رسانه ها به این حوزه ها را تغییر داده و ارتقاء بخشیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه، شهرداری مجموعه ای مردمی است که در قبال شهروندان وظایف و رسالت های کلانی دارد، افزود: آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص نحوه عملکرد این نهاد مردمی از جمله مهمترین رسالت های شهرداری است که این امر با  راه اندازی پایگاه خبری مدیریت شهری به نحو مطلوبی میسر شده است.

این مسئول در توصیفی از دیدگاه و رویکرد فعالان حاضر در مجموعه پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، به نگاه تخصصی افراد اشاره کرد و افزود: اطلاعات و اخبار حوزه‌های مختلف شهرداری با دیدی تخصصی و حرفه‌ای از سوی خبرنگاران حوزه مربوط رصد و موضوعات مربوط به آن در قالب خبر و گزارش های خبری بر خروجی سایت اطلاع رسانی شهرداری قرار می گیرد.

در این دیدار همچینین  مدیر روابط عمومی شهرداری کرج نیز با اشاره به لزوم حمایت مادی و معنوی از جایگاه روابط عمومی اظهارداشت: طی سالیان گذشته حمایت هایی از حوزه روابط عمومی صورت گرفت که این امر به دلیل وسعت خدمات دهی نیازمد استمرار و تقویت بیشتر است.

علیرضا پیغمبر دوست ادامه داد: بودجه روابط عمومی شهرداری کرج در مقایسه با سایر کلانشهرها بسیار محدود است و در مقام مقایسه بودجه برخی روابط عمومی های شهر بزرگ کشور ده برابر شهرداری کرج است.

این مسئول خواستار ارتقاء جایگاه روابط عمومی شد و گفت: اهمیت این حوزه با توجه به کارکرد و ماهیت آن بسیار حیاتی است چرا که در واقع این بخش بازتاب دهنده اقدامات سازمانی است.

پیغمبردوست در ادامه  بیان کرد: روابط عمومی شهرداری کرج آمادگی دارد تا با حضور منتخبان مردم در شورای چهارم از مناطق، سازمانها و بخش های مورد نظر بازدید داشته تا این اعضا در جریان امور قرار گیرند.

گفتنی است، در بازدید مریم قهرمانی، عضو منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کرج از پایگاه خبری کرج، علیرضا پیغمبردوست، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و طیبه حقیقت جو مشاور شهردار در امور بانوان حضور داشتند.

پیش از این دیدار نیز مریم قهرمانی و طیبه حقیقت جو در دیداری موارد و مسائل مربوط به حوزه بانوان را بررسی و در این زمینه به تبادل نظر پرداختند.

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 42034
بازدیدها: 381

پاسخی بگذارید »