چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

این افراد به هیچ وجه اسفناج نخورند

danesheroz1 فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۰
این افراد به هیچ وجه اسفناج نخورند

دانش روز: برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B3 ، C و آهن و پتاسیم می باشد.

به گزارش دانش روز،  اسفناج گیاهی است سرشار از کلروفیل و پروتئین و کارش نه تنها کمک به عمل هاضمه و تحریک ترشحات معدی، کبدی، لوزالمعدی و غدد داخلی است بلکه مواد معدنی قابل توجهینیز در بر دارد. این گیاه دارای مقداری آهن، منیزیوم، فسفر، ید و مقداری مواد معدنی است که با عنوان ” عناصر قلیل” نام میبرند و جهت تعادل اعمال حیاتی بدن بسیار لازم می باشند.

آیا اسفناج منبع خوبی از آهن است؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت با وجود مقدار زیاد آهن موجود در اسفناج، آهن آن از نوع گیاهی و غیرهِم است. آهن اسفناج در مقایسه با منابع آهن حیوانی یا هِم مانند گوشت قرمز، جذب کمی دارد، بنابراین به تنهایی قادر به تأمین نیاز بدن به آهن نیست. توجه به این مسأله به ویژه در گروه‌های در معرض خطر کمبود آهن مانند کودکان و نوجوانان درحال رشد، دختران و زنان باردار و شیرده حائز اهمیت است. برای افزایش جذب آهن از اسفناج، بهتر است آن را همراه با منابع غذایی ویتامین C و اسیدی مانند پرتقال و لیموترش یا آب آنها مصرف کنیم. دیگر خواص اسفناج: برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B3 ، C و آهن و پتاسیم می باشد. بدن را قلیایی می کند. خنک کننده است و برای پایین آوردن تب مفید است. ورم روده کوچک را رفع می کند. برای ورم ریه مفید است. ملین است و یبوست را برطرف می کند. اسفناج پخته، برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار موثر است. رماتیسم و نقرس را درمان می کند. برای زیاد کردن شیر در مادران شیرده موثر است. باعث افزایش اشتها به خصوص در کودکان می شود. برای معالجه کک و مک، اسفناج را در روغن زیتون قرار دهید و بعد روی صورت بگذارید. مضرات : اسفناج به علت داشتن اگزالات، برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ های کلیه و مثانه مناسب نیست. ضمنا افرادی که سرد مزاج هستند، باید اسفناج را با ادویه های گرم نظیر فلفل، دارچین، زنجبیل و هل میل نمایند.

منبع: جام نیوز
جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر : 104459
بازدیدها: 299

پاسخی بگذارید »