دوشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش:

التزام مسئولان به کاربست یافته های پژوهشی، حلال مشکلات است

danesheroz1 آذر ۲۷, ۱۳۹۲ ۰
التزام مسئولان به کاربست یافته های پژوهشی، حلال مشکلات است

دانش روز: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مراسم روز ملی پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر، التزام مسئولان به کاربست یافته های پژوهشی را حلال مشکلات قلمداد کرد

به گزارش دانش روز، حجت الاسلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان در مراسم افتتاح شانزدهمین دوره معرفی و تقدیر از معلمان، مدیران، دانش آموزان، دانشجویان پژوهشگر و طرح های پژوهشی برگزیده که با حضور وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سینما فلسطین برگزار شد حضور مستمر دکتر فانی در برنامه های این سازمان را نشان عنایت و توجه خاص وزیر آموزش و پرورش به فعالیت های پژوهشی قلمداد کرد و افزود: این حضور ارزشمند را به فال نیک گرفته و امیدواریم این حرکت دلگرم کننده نوید بخش رونق فعالیت های پژوهشی در دولت اعتدال، تدبیر و امید باشد .

 

 

وی با اشاره به عدم کار بست نتایج پژوهش ها، آن را مهمترین چالش فرا روی سازمان توصیف و اضافه نمود: یکی از دلایل آن، عدم  اعتقاد برخی مسئولان به نتایج پژوهش هاست که با توجه به شعار امسال‹‹پژوهش مبنای تصمیم گیری در آموزش و پرورش›› که به ابتکاردکتر فانی انتخاب شده است، امیدواریم، همه مسئولان خود را ملتزم به استفاده از نتایج  پژوهشی بدانند و این ویژگی در آموزش و پرروش نهادینه شود .

 

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر این که  رویکرد تحقیقات باید تقاضامحور باشد، افزود : با توجه به سرعت رشد علوم و فناوری، دیگر زمان تحقیقات عرضه محور، به پایان رسیده و پژوهش ها باید با رویکرد تقاضا محور داشته باشند. لذا ضرورت دارد سازمان ها ابتدا نیازهای اولویت دار خود را مشخص نموده و برمبنای نیازسنجی علمی، پژوهش انجام گیرد تا مقدمات کاربست آن نیز فراهم شود.

 

 وی تربیت مدرسین و مربیانی توانمند و پژوهشگر را گامی موثر در ترویج و نهادینه سازی پژوهش در مدارس عنوان و اضافه کرد: باید پیوندهای تعاملی بین حلقه های کارشناسی وپژوهشگری  با هدف کاربست یافته های پژوهشی تقویت نمائیم تا فاصله این دو حوزه موجب بایگانی نتایج تحقیقات نگردد.

 

 دکتر محمدیان با تاکید بر ضرورت تجدید نظر و بازنگری در آیین نامه ها متناسب با نیازهای امروز افزود: تدوین و تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی یکی از اقدامات پژوهشی بود که به ثمر رسید و زیر نظام های آن از جمله سند نظام ارزشیابی و… در دست تهیه است.

 

 وی تصریح کرد: اعتبار بخشی کتاب های درسی آغاز راهی است که استمرار آن می تواند به نهادینه شدن تفکر پژوهشی در مدارس منجر شود .

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر : 80858
بازدیدها: 185

پاسخی بگذارید »