یکشنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۶

تبلیغات

اصول تغذیه صحیح برای گروه خونی B

danesheroz آذر ۲۸, ۱۳۹۱ ۰

تحقیقات بر روی افراد با گروه خونی B نشان داده که در این افراد شیوع خستگی های مزمن نسبت به افراد با سایر گروه های خونی بیشتر است. در واقع احساس ضعف، کمبود انرژی و کاهش عملکرد روزانه از جمله نشانه های خستگی مزمن است که امکان دارد در افراد با گروه خونی B بروز [&hellip

تحقیقات بر روی افراد با گروه خونی B نشان داده که در این افراد شیوع خستگی های مزمن نسبت به افراد با سایر گروه های خونی بیشتر است.

در واقع احساس ضعف، کمبود انرژی و کاهش عملکرد روزانه از جمله نشانه های خستگی مزمن است که امکان دارد در افراد با گروه خونی B بروز نماید.

فرزاد برهمندپور، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در این زمینه به شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) می گوید: امروزه متخصصان تغذیه معتقدند که توصیه های تغذیه ای می توانند حتی از درمان های پزشکی هم در بهبود خستگی های مزمن موثرتر عمل نمایند. در حقیقت از دیدگاه تغذیه ای، کمبود مواد مغذی و استرس های روحی و روانی به عنوان عوامل مهم در ایجاد عارضه خستگی مزمن در افراد با گروه خونی B نقش دارند.

در واقع  افراد با گروه خونی B نسبت به افراد با گروه های خونی دیگر از لحاظ سیستم گوارشی قوی تر هستند و به راحتی می توانند پروتیین های حیوانی و گیاهی را هضم و مورد مصرف قرار دهند. بنابراین استفاده از توصیه های تغذیه ای برای کنترل اختلالات بدنی در این افراد ساده تر از افراد دیگر است و به همین دلیل، بر اساس نظر مراجع علمی توجه به برخی توصیه های تغذیه ای می توانند به این افراد در جهت پیشگیری و کنترل سندرم خستگی مزمن کمک نمایند.

درکل، از آنجایی که متخصصان تغذیه و پزشکان معتقدند که کمبود برخی مواد مغذی مانند  کمبود انواع ویتامین های گروه B ، ویتامین C ، منیزیم ، سدیم ، روی ، تریپتوفان ، L – کارنیتین ، کوآنزیم Q10 و اسیدهای چرب ضروری از جمله عوامل بروز خستگی مزمن در افراد با گروه خونی B است. بنابراین دریافت این مواد مغذی از راه مصرف یک رژیم غذایی متعادل و متنوع توصیه می شود.  در همین راستا متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که این افراد، به استفاده از رژیم های غذایی که حاوی مواد نشاسته ای، مواد پروتیینی، سبزی ها و میوه های تازه هستند روی آورند. علاوه بر این که در مورد مصرف زیاد برخی مواد غذایی مانند مرغ، ذرت، گندم سیاه، عدس، بادام زمینی، کنجد و گوجه فرنگی باید دقت کنند، چون که بدن آنها به مصرف زیاد این مواد غذایی حساس است.

از طرف دیگر برخی متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که مصرف متیل کوبالامین (شکل فعال ویتامینB12 )به صورت مکمل غذایی به میزان ۵۰۰ میکروگرم دوبار در روز به همراه مصرف مولتی ویتامین در برخی افراد با گروه خونی B می تواند میزان بروز خستگی مزمن را در آنها کنترل نماید. به علاوه این که مصرف روغن های گیاهی برای دریافت اسیدهای چرب ضروری در کنار مصرف شیرین بیان به عنوان یک داروی گیاهی می توانند در درمان خستگی مزمن در افراد با گروه خونی B تا حد زیادی مفید فایده واقع شوند. در ضمن در موارد حاد سندرم خستگی مزمن دریافت ۵۰۰ میلی گرم منیزیم به شکل مکمل غذایی دوبار در روز توصیه می شود که البته این میزان حتما باید با توصیه پزشک یا متخصص تغذیه مصرف شود، چون که ترکیبات منیزیم اثرات ملینی دارند و مصرف سرخود آنها می تواند عوارض نامطلوبی بر بدن برجای گذارد.

در مجموع آنچه که در کنترل سندرم خستگی مزمن می تواند به افراد با گروه خونی B کمک کند، استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع است که مانع از دریافت کم برخی از مواد مغذی شود

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۰
کد خبر : 1204
بازدیدها: 248

پاسخی بگذارید »