شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

تبلیغات

استفاده ۸۰ درصدی دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای

danesheroz1 تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۰
استفاده ۸۰ درصدی دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای

دانش روز: رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از استفاده ۸۰ درصدی دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و اعلام کرد: طبق تحقیقات انجام شده روی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، ثابت شده بازی‌های آموزشی، توان سرعت تصمیم‌گیری و ضرایب هوشی دانش‌آموزان را بالا می‌برد که نحوه استفاده از این بازی‌ها در این ارتباط بسیار مهم است

 

به گزارش دانش روز، بهروز مینایی، در ارتباط با تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر شخصیت فرهنگی و علمی دانش‌آموزان، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای نوعی مدیریت اوقات فراغت برای صرف تفریح و سرگرمی دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان برای برنده شدن در این بازی‌ها باید با شخصیت داخل بازی‌‍‌ها هم‌ذات‌ پنداری پیدا کنند تا پیام فرهنگی آن بازی به او منتقل شود، اگر بازی‌ها ساده باشند این هم‌ذلت پنداری کم‌تر ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: دانش‌آموزان برای شرکت در این بازی‌ها، با توجه به مدیریت زمان و اجرای برنامه راهبردی فشرده، شرایط و موقعیت را برای خود حاصل می‌کنند و اگر بازی‌ها چند نفره انجام شود، دانش‌آموزان حس برتری‌طلبی بر رقیب خود را در طی مسابقه پیدا می‌کنند.

 

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه تحقیقاتی روی پیش‌دبستانی‌های تهرانی با همکاری دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران انجام شده است، افزود: طبق تحقیقات انجام شده روی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، ثابت شده بازی‌های آموزشی، توان سرعت تصمیم‌گیری و ضرایب هوشی دانش‌آموزان را بالا می‌برد که نحوه استفاده از این بازی‌ها در این ارتباط بسیار مهم است.

 

وی تصریح کرد: ورود دانش‌آموزان به اجتماع، ورود همکاری و تعاون، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، تمرکز برای مدیریت داشتن روی برنامه‌های آموزشی و استراژتیک را فراهم می‌کند.

 

   نقش موثر خانواده‌ها در ساماندهی و کنترل وقت فرزندان خود

 

مینایی با بیان اینکه لازم است خانواده‌ها روی فرزندان خود کنترل داشته باشند، ادامه داد: برخی از بازی‌ها جذاب بوده و وقت مفید دانش‌آموزان را گرفته و برای آن‌ها اعتیادآور می‌شود. بنابراین نقش خانواده‌ها برای ساماندهی و کنترل فرزندان خود بسیار مهم و موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند در فرزندان نتایج و جنبه‌های مثبت و منفی را ایجاد کند. محتوا و منتهی بازی‌ها بسیار مهم است که کمک خانواده‌ها از لحاظ محتواسنجی می‌تواند مفید، و امنیت و سلامت استفاده از بازی‌ها را بیشتر سازد.

 

وی اذعان داشت: در شورای طبقه‌بندی نظارت و تهیه محتوای متون درسی و محتوای بازی‌ها، نماینده آموزش و پرورش در بنیاد حضور داشته و با برگزاری هر جلسه در هفته از این وزارت کمک خواهیم گرفت. در حقیقت بنیاد ملی با معاونت فناوری آموزش و پرورش ارتباط داشته و سالانه در سطح مسابقات رشد دانش‌آموزی که به ساخت بازی‌ها منتهی می‌شود، همکاری می‌کند.

 

تاکید آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی بازی‌ها

 


وی ادامه داد: پتانسیل دانش‌آموزان در مصرف و تولید بازی‌ها بسیار بالا است. در جمعیت ۲۰ میلیونی، ۸۰ درصد دانش‌آموزان در گروه سنی ۸ تا ۱۵ سالگی از این رسانه‌های جذاب در فرهنگ‌سازی رفتار خود استفاده می‌کنند.

 

مینایی با اشاره به اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای تاکید داشته، بیان کرد: از وزیر آموزش و پرورش تا نشست‌های او، بازی‌های رایانه‌ای را برای ارائه محتوای درس‌ها به دانش‌آموزان تاکید کرده‌اند. ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ‌سازی درست استفاده کردن از بازی‌ها است و ما نیز خواستار همکاری بیشتر با این وزارت هستیم.

 

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در ساخت و تولید بازی‌ها، با آموزش و پرورش همکاری داریم و با تفاهم‌نامه این وزارت، سایتی که بازی‌های فکری را ایجاد کرده، توسط مجله رشد به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم و در ادامه خواسته خود و انتظارات آموزش و پرورش را از افرادی که تولید بازی می‌کنند، انتظار داریم.

منبع:پانا

یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 37388
بازدیدها: 503

پاسخی بگذارید »